Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Citroen C5 trzeciej generacji produkowany był w latach 2008 do 2017. Względem poprzedników różniły go gabaryty oraz design. Samochód stał się jeszcze większy i zamiast nadwozia typu liftback został określony mianem sedana. Alternatywą była również odmiana kombi, która oferowała bardzo dużo miejsca we wnętrzu oraz ogromną i funkcjonalną przestrzeń bagażową. Wspomniana wcześniej zmiana designu nawiązywała do nowych wówczas, dopiero pojawiających się trendów widocznych wśród ...
Powiązania: