Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Fiat Cinquecento to samochód osobowy zaliczany do tych najmniejszych, czyli segmentu A (mini samochody). Auto było produkowane przez włoski koncern Fiat w latach 1991-1998 w Polsce, w tyskich fabrykach Fiata. Nazwa samochodu „cinquecento” oznacza, tłumacząc na polski, „500”. Pięćsetkę zaprojektowali Ermanno Cressoni oraz Antonio Piovano. Samochód miał swoją premierą 9 grudnia 1991 roku w Rzymie. Przez wszystkie lata produkcji z linii montażowej zjechało ponad 1,1 mln egzemplarzy tego małego ...
Powiązania: