Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Fiat Punto I (176) to pierwsza generacja modelu Punto, której prezentacja miała miejsce w 1993 roku. Jest to następca innego modelu włoskiego koncernu – Fiata Uno. Główną konkurencję dla Fiata Punto I stanowią między innymi Ford Fiesta, Renault Clio czy VW Polo. Konstrukcja tego modelu opiera się na tej samej platformie podłogowej, która wykorzystana jest w Lancii Y oraz Fiacie Barchetta. W 1995 roku auto zdobyło tytuł Samochodu Roku. ...
Powiązania: