Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Land Rover Freelander II to kompaktowy crossover, który produkowany był w latach od 1996 do 2014. W tym czasie przechodził liftingi, które nieco odmładzały jego bryłę, jednak konstrukcyjnie to był cały czas ten sam model. Geneza pomysłu na powstanie tego modelu sięgała końcówki lat ’80, kiedy to na bazie badań rynku specjaliści Land Rovera stwierdzili, że rynek lekkich aut terenowych typu SUV czeka intensywny rozwój. Model ten miał stanowić bardzo zrównoważony kompromis ...