Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Mercedes 190 W201 został zaprezentowany w 1982 roku, produkowany był w Bremie oraz Sindelfingen w Niemczech. Oprócz tego auto było składane także w Tajlandii. Jest to poprzednik Klasy C W202. Samochód dostępny był jako 4-drzwiowy sedan.
Sylwetka tego samochodu do przede wszystkim kanciaste kształty, które zostały uwydatnione zastosowaniem dużych, kwadratowych reflektorów zarówno z przodu jak i z tyłu. W 1988 roku samochód przeszedł facelifting, po którym pojawiły ...