Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Mercedes klasy C (W203) na rynku samochodowym pojawił się w 2000 roku. Jest to następca modelu W202, dostępny był również w wersjach nadwoziowych kombi (S203) oraz liftback (CL203).
Samochód niemieckiego koncernu znacznie różni się od W202, odświeżone przednie reflektory oraz sylwetka nadają mu zupełnie nowy, unowocześniony styl i charakter. W 2004 roku przedsiębiorstwo Mercedes zdecydowało się wprowadzić poprawki w tylnej części W203 oraz w jego ...