Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Volvo XC90 II należy do grupy crossoverów. Jest to druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, który został wprowadzony na rynek w 2014 roku. Debiut modelu XC 90 II poprzedziła prezentacja bazowego prototypu — XC Coupe, który został zaprezentowany w styczniu 2014 roku. Projektantem wersji koncepcyjnej i produkcyjnej jest Thomas Ingenlath. Model XC 90 II został całkowicie przeprojektowany pod względem stylistycznym i jest pierwszym pojazdem marki zbudowanym na ...