Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
W październiku 1995 roku Volkswagen rozszerzył swoją ofertę małych samochodów o Polo Classic. Przy długości 4,14 metra model ten był znacznie większy od 3- i 5-drzwiowej wersji poprzednika tego małego samochodu, która miała tylko 3,72 metra długości. Aby zrealizować ten wzrost długości, Wolfsburg umieścił go na platformie Seata Cordoby, który w rzeczywistości był o jedną klasę wyższy. Jednym z największych atutów Polo Classic był przede wszystkim przestronny bagażnik, który ...