Średnia cena nowej osłony silnika to około 500–600 zł. Decydując się na metalową osłonę, należy wziąć pod uwagę również cenę jej montażu. W takim przypadku samodzielny montaż raczej nie wchodzi w rachubę, a dobry mechanik będzie zapewne zmuszony do wprowadzenia kilku istotnych modyfikacji, aby osłona mogła zostać założona i optymalnie chronić silnik.
Główny wpływ na cenę osłon ma materiał, z jakiego są one wykonane. Najdroższe jest aluminium (grubość 5 mm - cena od 1000 do nawet 3000 zł). W przypadku 2- lub 2,5-milimetrowej stali ceny mieszczą się w przedziale 700-1200 zł.
Czy osłona pod silnik wycisza?
W pewnym stopniu tak. Na pewno osłona chroni silnik i jego osprzęt przed kamieniami czy pisakiem znajdującym się na drodze. W silnikach wysokoprężnych osłona wpływa znacząco na cichszą pracę motoru. Zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz auta osłona silnika może zmniejszyć generowany hałas. Najczęściej jednak chroni ona silnik przed brudem i zapobiega jego uszkodzeniom wywołanym np. przez zwierzęta (m.in. kuny, myszy itp.), uniemożliwiając im dostęp do komory silnika.
Czy można jeździć bez osłony silnika?
Jeżeli silnik nie posiada pod sobą osłon, wówczas jazda takim samochodem w niekorzystnych warunkach drogowych grozi poważnymi konsekwencjami, w tym m.in. awariami osprzętu (np. alternator, miska olejowa, skrzynia biegów) na skutek kontaktu z wilgocią, solą oraz błotem. Osłona pod silnik to optymalna ochrona przed negatywnym wpływem czynników atmosferycznych na podzespoły elektryczne i elektroniczne jednostki napędowej. Mówiąc wprost, lepiej ją mieć niż nie mieć.
Jakie są największe zalety montażu dolnej osłony silnika?
Dolna osłona silnika w samochodzie osobowym, dostawczym lub ciężarowym to w zasadzie same plusy. Chroniona jest w ten sposób miska olejowa i dolna część silnika, które są wyjątkowo narażone na wszelkiego rodzaju uszkodzenia mechaniczne, szczególnie przy kontakcie z nierównym, wyboistym podłożem. Dolna osłona silnika zabezpiecza komory silnikowe, a także chroni elektrykę samochodu przy poruszaniu się autem zarówno w złych warunkach pogodowych, jak i drogowych (trudny, wyboisty, błotnisty teren).
Z czego jest zrobiona osłona silnika?
Szczególnie w samochodzie poruszającym się po polskich drogach solidna osłona pod silnik jest niezbędnym dodatkiem. Tanie osłony wykonane są najczęściej z tworzyw niskiej jakości, które łatwo pękają i wymagają po krótkim czasie wymiany. Warto postawić na osłony wykonane z tworzywa HDPE (polietylen o wysokiej gęstości), które gwarantują nie tylko wysoką odporność mechaniczną, ale i chemiczną, a także odporność na zmianę temperatur.