257 produktów
Hydrauliczne sprzęgło w samochodzie pozwoliło wyeliminować problem braku możliwości jazdy z uwagi na urwaną linkę sprzęgła. Układ hydrauliczny sprzęgła okazał się o wiele bardziej niezawodny, wydajniejszy i bardziej komfortowy w użytkowaniu od standardowych rozwiązań. Co ważne, nie podlega on żadnej regulacji. Sprzęgło samochodowe nie jest na stałe włączone, niezależnie od tego, co robi kierowca. Podstawową rolą sprzęgła jest przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Jednak hydrauliczne układy sterowania sprzęgła nie mogłyby sprawnie funkcjonować bez odpowiedniego płynu hydraulicznego do sprzęgła.
Hydrauliczne układy sterowania sprzęgła składają się z kilku podstawowych elementów. Są to przede wszystkim pompa sprzęgła oraz wysprzęglik centralny. Pedał sprzęgła został połączony z pompą, przez co każde wciśnięcie pedału sprawia, że tłok w pompie ściska płyn hydrauliczny do sprzęgła i przesuwa go dalej do wysprzęglika centralnego, którego zadaniem jest naciskanie na sprężynę talerzową docisku sprzęgła w celu rozłączenia napędu. Wysprzęglik centralny jest zintegrowany z łożyskiem wyciskowym odpowiedzialnym za przekazanie siły na sprężynę tarczy dociskowej.
Hydrauliczne sprzęgło samochodowe to rozwiązanie przewyższające układy półhydrauliczne z kilku powodów. Przede wszystkim charakteryzują się prostotą układu, gdzie wysprzęglik znajduje się w obudowie sprzęgła, centralnie na wałku sprzęgłowym i sprężynie tarczowej. Taki mechanizm wymaga mniejszej ilości części składowych niż standardowy układ, co również ułatwia jego montaż. Co najważniejsze, układ tego typu jest mniej awaryjny, znacząco wpływa na lepszy komfort jazdy i jest stosunkowo tani w eksploatacji. Dobrej jakości płyn do sprzęgła hydraulicznego kosztuje od kilkunastu do kilkudziesięciu złoty. Sprawdzenie poziomu, jakości i ewentualna wymiana płynu hydraulicznego do sprzęgła jest jedną z czynności eksploatacyjnych przewidzianą instrukcją serwisową samochodu. Takie sprawdzenie zaleca się wykonywać przynajmniej co 20 tys. km.
Główną wadą układu hydraulicznego jest dostęp do wysprzęglika w razie awarii. Aby go wymienić, należy wyjąć całą skrzynię biegów, co czyni taką wymianę trudną oraz czasochłonną.
Do najczęstszych usterek sprzęgła hydraulicznego można na pewno zaliczyć wyciekający olej hydrauliczny z układu, a także nieszczelności tłoczka ściskającego płyn hydrauliczny do sprzęgła oraz niskie ciśnienie płynu w układzie. Objawia się to zazwyczaj utrudnioną zmianą biegów, brakiem powrotu pedału sprzęgła po jego wciśnięciu oraz nietypowymi stukami. Przy tego typu problemach należy udać się do najbliższego warsztatu samochodowego w celu zdiagnozowania usterki i wyeliminowania wszelkich problemów.
Jeżeli interesują Cię hydrauliczne układy sterowania sprzęgła lub szukasz najlepszych płynów hydraulicznych do sprzęgła, wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową auta. Nasz system znajdzie w kilka sekund to, czego szukasz.
Sklep iParts.pl współpracuje wyłącznie ze sprawdzonymi producentami samochodowych płynów eksploatacyjnych. Wszystkie preparaty są fabrycznie nowe i posiadają niezbędne atesty jakości. Cena płynu do sprzęgła hydraulicznego w iParts.pl pozytywnie Cię zaskoczy!