Mówiąc o sprzęgle samochodowym jednym tchem wymienia się trzy jego podstawowe części: tarczę sprzęgła, docisk i łożysko. Za najważniejszą część w tym mechanizmie można uznać bez wątpienia tzw. element cierny. To na jego powierzchni powstaje siła tarcia, zapewniona przez odpowiedni docisk elementów pary ciernej. Jednak często zapomina się o częściach, bez których sprzęgło nie mogłoby w ogóle prawidłowo funkcjonować. Chodzi o przewody sprzęgłowe.
W nomenklaturze Mercedesa klasa C stała się serią pojazdów klasyfikowanych w segmencie D, czyli w grupie premium, klasie średniej aut osobowych. Samochody z autosegmentu D stanowią swoisty kompromis pomiędzy chęcią ograniczenia rozmiarów pojazdu a utrzymaniem odpowiednio wysokiego komfortu i mocy silnika. Dzięki takiemu połączeniu cech, Mercedes klasy C aż do 1997 roku (do dnia premiery pierwszego modelu Mercedesa klasy A) był najtańszym i najmniejszym autem tej marki, zapewniającym jednak ...
Powiązania: