Lokalizacja w aucie:
OŚ PRZEDNIA
Lokalizacja w aucie:
OŚ TYLNA
232 produktów
Zamek centralny w samochodzie to przede wszystkim spory komfort i ułatwienie podczas codziennego użytkowania auta. Jest to system pozwalający na otwieranie i zamykanie wszystkich zamków nowego samochodu (drzwi i bagażnika) za pomocą pilota. W starszych autach klasy Premium oczywiście znajdziemy centralny zamek, ale nie będzie on, niestety, sterowany pilotem. Na szczęście, taki system można zawsze zamontować!
Pierwsze samochodowe mechanizmy centralnego zamka pojawiły się w latach 20. ubiegłego wieku. Wówczas system ten był stosowany wyłącznie w bardzo luksusowych, drogich pojazdach. Do powszechnego użytku centralny zamek trafił za sprawą firmy Packard w latach pięćdziesiątych XX wieku.
Dziś otwieranie drzwi, zwłaszcza w najnowszych konstrukcjach, przestaje kojarzyć się z używaniem standardowego kluczyka. Centralny zamek w samochodzie jest obecnie najczęściej aktywowany przy pomocy zdalnego pilota. Zadaniem centralnego zamka coraz częściej jest nie tylko otwieranie i zamykanie drzwi, lecz także bagażnika, wlewu paliwa czy szyberdachu. W samochodzie wyposażonym w elektrycznie sterowane szyb, zamknięcie samochodu może powodować także automatyczne ich domknięcie. Dodatkowo sterownik centralnego zamka może odpowiadać również za otwieranie i zamykanie drzwi garażowych. Możliwe jest również za pomocą centralnego zamka automatyczne zamykanie drzwi po osiągnięciu przez samochód określonej prędkości lub otwieranie ich gdy pojazd się zatrzyma.
Centralny zamek w samochodzie to w wielkim skrócie system zbudowany z wielu mechanizmów, czujników oraz układów elektronicznych, które pozwalają na otwieranie i zamykanie wszystkich zamków auta. Zdalne sterowanie, inaczej nazywane telesterowaniem to funkcja urządzenia, która pozwala na przekazywanie komend z jednostki sterującej do jednostki wykonawczej, czyli w tym przypadku z pilota do samochodu. Sterownik do centralnego zamka zapewnia więc przede wszystkim wygodne i szybkie sterowanie bezprzewodowe.
Niektóre samochody posiadają nietypowe zamki centralne, na przykład pneumatyczne. W ich przypadku uniwersalny sterownik centralnego zamka nie jest stosowany. Najczęściej wykorzystywane są centralne zamki oparte na elektrycznych siłownikach. Po naciśnięciu guzika do centralki systemu wysyłany jest sygnał, a siłowniki ulegają odblokowaniu, dzięki czemu samochód można otworzyć.
Co może się zepsuć w systemie centralnego zamka? Po pierwsze pilot. Po drugie, siłowniki, które są normalnymi elementami eksploatacyjnymi. Po trzecie, w przypadku 20/30-letnich aut, problemem może być układ podciśnieniowy. Pracuje on niezwykle cicho, przez co trudniej jest wykryć jego usterkę. Jakakolwiek nieszczelność układu podciśnieniowego powoduje, że system przestaje działać.
Sterownik zamka centralnego to stosunkowo mało skomplikowane i niezbyt drogie urządzenie, dostępne w szerokiej ofercie sklepu iParts.pl. Aby dobrać odpowiedni mechanizm pod konkretny pojazd, wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego auta. Nasz system znajdzie w kilka sekund to, czego szukasz.
Tylko w iParts.pl tanie sterowniki centralnego zamka do praktycznie każdego współczesnego modelu samochodu. Współpracujemy wyłącznie ze sprawdzonymi i godnymi zaufania kontrahentami, którzy dostarczają wyłącznie nowe elementy objęte gwarancją jakości. Zapewniamy profesjonalną pomoc techniczną, najniższe ceny na rynku oraz szybką realizację zamówienia.