Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Obecnie auta segmentu SUV oraz crossover zdecydowanie zdominowały rynek, a ich niesamowite wyniki sprzedaży oraz zainteresowanie wśród kierowców, wymusza na producentach wprowadzanie do oferty kolejnych, konkurencyjnych modeli. Jeszcze kilka lat temu, oferty poszczególnych marek obfitowały jednak w nieco inne propozycje, które również miały wiele zalet. Doskonałym przykładem takiego nieoczywistego samochodu jest Fiat Doblo.
Fiat Doblo Nadwozie ...