Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Volkswagen Passat B5 to piąta generacja tego modelu, jej debiut przypada na rok 1996 w Europie i 1998 w Ameryce Północnej. Jest to auto, które przyczyniło się do wielu sukcesów niemieckiego koncernu . Samochód ten uważany jest za najlepiej sprzedający się model. Konstrukcja "B-piątki" opiera się na płycie podłogowej stosowanej również w Audi A4. Pół roku po premierze sedana pojawił się Passat B5 Variant – wersja kombi. W porównaniu do poprzedniej generacji samochód przeszedł ...