Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Początek historii Volkswagena Transportera przypada na rok 1956 kiedy to zaprezentowano światu pierwszą generację tego modelu oznaczoną symbolem T1. W 1968 roku Volkswagen świętował wyprodukowanie milionowego egzemplarza, który napędzany był silnikiem Garbusa (1.2 l i 34KM). Według informacji niemieckiego producenta ostatni egzemplarz VW Transportera T1 wyjechał z fabryki w 1967 roku. Rewolucyjne zmiany zostały wprowadzone w drugiej wersji niemieckiego busa, który pojawił się na rynku ...