6953 produktów
Sprawna praca jednostki napędowej zależy od wielu czynników i prawidłowego działania szeregu podzespołów. Silnik musi przede wszystkim otrzymać odpowiednią ilość paliwa we właściwym momencie oraz we właściwy sposób. Zadanie to w jednostkach wysokoprężnych spoczywa na barkach układu zasilania silnika, w którego skład wchodzą wtryskiwacze oraz końcówki wtrysku. Jeżeli masz problem z systemem Common Rail w swoim samochodzie, to przygotowaliśmy dla Ciebie bogatą ofertę części i podzespołów układu zasilania silnika, które spełnią wszystkie oczekiwania zarówno Twoje, jak i Twojego samochodu!
System Common Rail, którego nazwa w wolnym tłumaczeniu oznacza zbiornik wysokiego ciśnienia – wspólną szynę, w której gromadzone jest paliwo dla wszystkich wtryskiwaczy znajdujących się w wiązce. Olej napędowy zostaje sprężony dzięki pracy pompy wysokiego ciśnienia, która odpowiada również za odpowiednie ciśnienie wtrysku paliwa. Jednak, aby wtrysk oleju napędowego mógł przebiegać prawidłowo, zapewniając jednostce napędowej odpowiednich parametrów pracy, konieczne jest prawidłowe dobranie oraz dostrojenie wtryskiwaczy oraz końcówek wtrysku.
Wtryskiwacz to, wbrew pozorom, stosunkowo mało skomplikowane, lecz jednocześnie precyzyjne urządzenie. Jego cechą charakterystyczną są końcówki wtrysku, które odpowiadają, de facto, za właściwe parametry wtrysku. To ich zadaniem jest zapewnienie odpowiedniego zasięgu wtrysku oraz kąta wierzchołkowego rozpylanych strug paliwa. Wtryskiwacze, pod względem budowy końcówki wtryskiwaczy, można podzielić na czopikowe oraz otworkowe. W pierwszym przypadku paliwo rozpryskuje się o czopik iglicy, natomiast w drugim iglica nie ma żadnego wpływu na kształtowanie wtrysku.
Wtryskiwacze działają w sposób mało skomplikowany. Łatwo również wpłynąć na ich pracę, a tym samym na parametry wtrysku paliwa. Ogniwem, które może spowodować problemy z układem zaopatrującym jednostkę napędową w paliwo, jest, paradoksalnie, samo paliwo. Wszelkie zanieczyszczenia, notabene, naturalnie występujące w oleju napędowym, lub takie, które dostały się do niego z zewnątrz, mogą zakłócić prawidłową pracę całego układu.
Utrzymanie wysokiej jakości parametrów jednostki napędowej wymaga zachowania właściwej higieny układu zasilania silnika, szczególnie jeśli chodzi o wtryskiwacze Common Rail, które są wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia. Średnio na wtryskiwaczach można przejechać co najmniej 150 tys. km. Ich wymiana czy też nawet całych listew to sprawa oczywista i nieunikniona. Zdarzają się również sytuacje, że nawet te ze stosunkowo małym przebiegiem mogą ulec awariom. Najważniejsze w ich przypadku jest stosowanie dobrej jakości oleju napędowego, ponieważ wtryskiwacze Common Rail pracują pod dużym ciśnieniem, co dodatkowo wymaga dużej precyzji pracy. Wszelkie zanieczyszczenie, nieodpowiednie smarowanie, a także nieprawidłowy skład biochemiczny może być przyczyną usterki całego układu. Efektem takich awarii może być większe zużycie paliwa oraz zwiększona emisja spalin. Zapchane końcówki wtrysku powodują utratę mocy silnika, większy hałas generowany przez samochód oraz mogą finalnie unieruchomić pojazd w najmniej oczekiwanym momencie.
Jeżeli interesuje Cię tani wtryskiwacz lub nowy korpus wtryskiwacza, wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową auta. Po kilku sekundach otrzymasz pełne zestawienie dostępnych elementów do Twojego samochodu.
W iParts.pl znajdziesz największą liczbę wtryskiwaczy i końcówek wtrysku do najróżniejszych marek samochodów. Wszystkie oferowane produkty są fabrycznie nowe i posiadają pełną gwarancję producenta (12 lub 24 miesięcy). Zapewniamy najwyższą jakość dostępnych części oraz szybką realizację zamówienia.