Układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR jest odpowiedzialny za zredukowanie emisji bardzo szkodliwych tlenków azotu, emitowanych przez silniki wysokoprężne. Układ SCR wykorzystuje w swoim działaniu wtryskiwacz płynu AdBlue. Gdyby nie system SCR i płyn AdBlue samochody z silnikami wysokoprężnymi prawdopodobnie zniknęłyby z rynku.
W 2014 roku na terenie Unii Europejskiej weszła w życie norma emisji spalin Euro 6. Wraz z nią ...
W nomenklaturze Mercedesa klasa C stała się serią pojazdów klasyfikowanych w segmencie D, czyli w grupie premium, klasie średniej aut osobowych. Samochody z autosegmentu D stanowią swoisty kompromis pomiędzy chęcią ograniczenia rozmiarów pojazdu a utrzymaniem odpowiednio wysokiego komfortu i mocy silnika. Dzięki takiemu połączeniu cech, Mercedes klasy C aż do 1997 roku (do dnia premiery pierwszego modelu Mercedesa klasy A) był najtańszym i najmniejszym autem tej marki, zapewniającym jednak ...