
Chcemy ciągle ulepszać naszą aplikację dla Twojej wygody! Proszę, poświęć nam kilka minut i opowiedz, co o nas myślisz.

Rabat w aplikacji: -7%! KOD: APKA7
7141 produktów
Temperatura, jaka powstaje na skutek spalania paliwa może osiągnąć nawet 2000 stopni Celsjusza, co jest niezwykle szkodliwe dla prawidłowego działania jednostki napędowej. Dlatego tez musi być ona odpowiednio chłodzona. W nowoczesnych silnikach układ chłodzenia składa się z kilku kluczowych elementów, z których jeden, a mianowicie zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego, ma za zadanie przechowywać ciecz, wykorzystywaną do zapobiegania przegrzewania się jednostki napędowej. Sprawdź naszą ofertę i wybierz odpowiedni zbiorniczek wyrównawczy do swojego samochodu!
Zbiornik płynu chłodzącego odpowiedzialny jest za gromadzenie cieczy chłodzącej, skąd dostaje się ona do miejsc wymagających schładzania w trakcie pracy jednostki napędowej. W wielu przypadkach, zbiorniczek wyrównawczy wykonany jest z półprzezroczystego tworzywa, co umożliwia kontrolę aktualnego poziomu płynu chłodniczego bez potrzeby odkręcania korka. Na bokach zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego powinny znajdować się dwie wartości – min. oraz max. Jeżeli aktualny poziom płynu chłodniczego znajduje się pomiędzy tymi dwiema wartościami, to możliwa jest prawidłowa praca jednostki napędowej.
Uzupełnianie zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego następuje poprzez odkręcenie korka, a następnie dolanie prawidłowo dobranej cieczy chłodzącej tak, aby po dolaniu nie przekraczała wartości maksymalnej, wskazanej na ścianie zbiornika. Pamiętajmy jednak, że w trakcie pracy jednostki napędowej zbiornik wyrównawczy chłodnicy pracuje pod ciśnieniem, a płyn chłodniczy nagrzewa się, przez co najlepiej będzie kontrolować jego poziom na wyłączonym i zimnym silniku. Do chłodzenia silniki coraz częściej wykorzystuje się obecnie zjawisko wrzenia wody pod ciśnieniem, nie zaś w temperaturze 100 stopni Celsjusza. Występuje przy tym w obiegu chłodzenia ciśnienie rzędu 1,0-1,5 bar. Mówi się wówczas o zamkniętym układzie chłodzenia. W tym właśnie obiegu wykorzystuje się zbiornik wyrównawczy chłodnicy w samochodzie, który jest mniej więcej napełniony do połowy.
Awarie układu chłodzenia są niebezpieczne dla jednostki napędowej oraz stanowią przyczynę sporych wydatków związanych z naprawą auta. Większość usterek w tym przypadku stanowią awarie elementów mechanicznych, jednak zdarzają się również uszkodzenia elektroniczne oraz wycieki płynu chłodzącego. Właśnie ubytki cieczy chłodzącej są najczęstszą przyczyną awarii układu chłodzenia. Dotyczy to przede wszystkim chłodnicy oraz połączeń, w których znajduje się czynnik chłodzący. Gdy stwierdzimy, że zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego ma niedobory, lecz brak w nim jakichkolwiek rozszczelnień, wówczas problem staje się poważny. W wyniku nieszczelności płyn chłodzący może przedostawać się do oleju lub komory spalania. Może się to objawiać wzrostem ciśnienia w układzie chłodzącym oraz obecnością mazi o barwie kawy z mlekiem w oleju silnikowym. Jeżeli zbiorniczek wyrównawczy posiada widoczne pęcherzyki powietrza wraz ze znajdującym się w nim olejem, w takiej sytuacji możliwe jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, pęknięcie głowicy, a w ekstremalnych przypadkach nawet pęknięcie bloku silnika.
Jeżeli interesuje Cię tani zbiornik wyrównawczy, wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego samochodu. Nasz system znajdzie to, czego szukasz w zaledwie kilka sekund.
W iParts.pl znajdziesz największą ofertę zbiorników wyrównawczych płynu chłodzącego do najróżniejszych marek samochodów. Wszystkie produkty są fabrycznie nowe i posiadają pełną gwarancję producenta. Zapewniamy najniższe rynkowe ceny, szybką i profesjonalną obsługę oraz natychmiastową realizację zamówienia.