Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Płyn do chłodnicy - koncentrat VALVOLINE

Płyn do chłodnicy - koncentrat K2 K2
Płyn do chłodnicy - koncentrat FEBI BILSTEIN FEBI BILSTEIN
Płyn do chłodnicy - koncentrat PRESTONE PRESTONE
Płyn do chłodnicy - koncentrat MOBIL MEDIC MOBIL MEDIC
Płyn do chłodnicy - koncentrat MOTUL MOTUL
Płyn do chłodnicy - koncentrat MOJE AUTO MOJE AUTO
Płyn do chłodnicy - koncentrat TOTAL TOTAL
Płyn do chłodnicy - koncentrat BIZOL BIZOL
Płyn do chłodnicy - koncentrat HEPU HEPU
Płyn do chłodnicy - koncentrat MAXGEAR MAXGEAR
Płyn do chłodnicy - koncentrat SWAG SWAG
Płyn do chłodnicy - koncentrat RAVENOL RAVENOL
Płyn do chłodnicy - koncentrat CASTROL CASTROL
Płyn do chłodnicy - koncentrat SCT - MANNOL SCT - MANNOL
Płyn do chłodnicy - koncentrat AMTRA AMTRA
Płyn do chłodnicy - koncentrat FUCHS FUCHS
Płyn do chłodnicy - koncentrat GM GM
Płyn do chłodnicy - koncentrat GULF GULF
Płyn do chłodnicy - koncentrat MOBIL MOBIL
Płyn do chłodnicy - koncentrat NEO TOOLS NEO TOOLS
Płyn do chłodnicy - koncentrat SHELL SHELL
Płyn do chłodnicy - koncentrat SPECOL SPECOL
Płyn do chłodnicy - koncentrat VALVOLINE VALVOLINE
Płyn do chłodnicy - koncentrat VOLKSWAGEN VOLKSWAGEN
Producent:VALVOLINE

6 produktów

Niepoprawne pole
Niepoprawne pole
VALVOLINE
0 (0 ocen)
Kod produktu:
VE55184
niedostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
VALVOLINE
Kod:
VE55184
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 64,00 zł
23,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
VALVOLINE
0 (0 ocen)
Kod produktu:
VE55204
niedostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
VALVOLINE
Kod:
VE55204
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 67,00 zł
24,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
VALVOLINE
0 (0 ocen)
Kod produktu:
808503
niedostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
VALVOLINE
Kod:
808503
Jednostka:
szt
Specyfikacja:  AFNOR NFR 15-601
Specyfikacja:  ASTM D3306
Specyfikacja:  ASTM D4656
Specyfikacja:  ASTM D4985
Zalecenie producenta oleju:  BS 6580
Zalecenie producenta oleju:  Case MAT3624
Zalecenie producenta oleju:  DAF 74002
Zalecenie producenta oleju:  Ford WSS-M97B44-D
Zalecenie producenta oleju:  GM 6277M
Specyfikacja:  JASO M325
Zalecenie producenta oleju:  John Deere JDM H5
Zalecenie producenta oleju:  Komatsu 07.892
Zalecenie producenta oleju:  Liebherr MD1-36-130
Zalecenie producenta oleju:  MAN 324 Typ SNF
Zalecenie producenta oleju:  MB 326.3
Zalecenie producenta oleju:  MTU MTL 5048
Zalecenie producenta oleju:  Renault Type D
Specyfikacja:  SAE J1034
Zalecenie producenta oleju:  STJLR 651.5003
Zalecenie producenta oleju:  Volvo VCS
Zalecenie producenta oleju:  VW TL-774 D (G12)
Zalecenie producenta oleju:  VW TL-774 F (G12+)
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 81,00 zł
29,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
VALVOLINE
0 (0 ocen)
Kod produktu:
VE55187
niedostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
VALVOLINE
Kod:
VE55187
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 81,00 zł
29,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
VALVOLINE
0 (0 ocen)
Kod produktu:
VE55189
niedostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
VALVOLINE
Kod:
VE55189
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 106,00 zł
44,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
VALVOLINE
0 (0 ocen)
Kod produktu:
808502
niedostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
VALVOLINE
Kod:
808502
Jednostka:
szt
Specyfikacja:  AFNOR NFR 15-601
Specyfikacja:  ASTM D3306
Specyfikacja:  ASTM D4656
Specyfikacja:  ASTM D4985
Zalecenie producenta oleju:  BS 6580
Zalecenie producenta oleju:  Case MAT3624
Zalecenie producenta oleju:  DAF 74002
Zalecenie producenta oleju:  Ford WSS-M97B44-D
Zalecenie producenta oleju:  GM 6277M
Specyfikacja:  JASO M325
Zalecenie producenta oleju:  John Deere JDM H5
Zalecenie producenta oleju:  Komatsu 07.892
Zalecenie producenta oleju:  Liebherr MD1-36-130
Zalecenie producenta oleju:  MAN 324 Typ SNF
Zalecenie producenta oleju:  MB 326.3
Zalecenie producenta oleju:  MTU MTL 5048
Zalecenie producenta oleju:  Renault Type D
Specyfikacja:  SAE J1034
Zalecenie producenta oleju:  STJLR 651.5003
Zalecenie producenta oleju:  Volvo VCS
Zalecenie producenta oleju:  VW TL-774 D (G12)
Zalecenie producenta oleju:  VW TL-774 F (G12+)
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 221,00 zł
113,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny

Koncentrat do chłodnic

Prawidłowe funkcjonowanie układu chłodzącego silnika zapewnia krążący w nim płyn chłodniczy, który dba nie tylko o właściwą temperaturę jednostki napędowej, ale również chroni jej elementy przed korozją oraz zapobiega osadzaniu się kamienia czy innych zanieczyszczeń w całym układzie. Poziom cieczy w zbiorniczku wyrównawczym można uzupełnić gotowym płynem chłodniczym lub stosując koncentrat do chłodnicy.

Płyn w układzie chłodzącym

System odpowiadający za prawidłową temperaturę pracy silnika na poziomie niezagrażającym jego pracy składa się m.in. z pompy cieczy, termostatu i chłodnicy. Podstawowym zadaniem układu chłodzącego jest więc bieżące odprowadzanie intensywnie wytwarzanego przez jednostkę napędową ciepła, nie dopuszczając przy tym do jej przegrzania się i wszystkich przykrych konsekwencji z tym związanych.

Płyn chłodzący to specjalnie dobrana mieszanka składająca się w aż 50% z wody demineralizowanej i w 49% z glikolu etylenowego lub propylenowego, który nie pozwala zamarznąć płynowi we względnie niskich temperaturach (kilkunastu stopni Celsjusza poniżej zera), a także wspomaga efektywność procesu chłodzenia. Jeden procent składu mieszanki płynu chłodzącego to zazwyczaj wszystkie niezbędne dodatki chemiczne, w tym antykorozyjne, zapobiegające osadzaniu się kamienia czy też ograniczające zjawisko spieniania płynu.

Koncentrat płynu do chłodnic w samochodzie

Większość dostępnych na stacjach benzynowych czy w sklepach motoryzacyjnych płynów chłodniczych zawiera w swoim składzie wszystkie powyższe komponenty, które są już ze sobą wymieszane w odpowiednich proporcjach. Pomiędzy nimi najczęściej znajdują się jeszcze tzw. koncentraty do chłodnicy.

Koncentrat płynu do chłodnicy można określić jako środek zawierający w swym składzie wystarczającą ilość glikolu i niezbędnych dodatków do skutecznego chłodzenia jednostki napędowej, jednak finalnie wymagający zmieszania go z wodą. Jak rozrobić koncentrat płynu do chłodnicy samochodowej? Czy wystarczy do tego zwykła kranówka? To zależy przede wszystkim od zaleceń producenta konkretnego koncentratu. Niektórzy dopuszczają taką ewentualność, jednak większość rekomenduje wymieszanie koncentratu z wodą destylowaną. Najczęściej konieczne jest zachowanie proporcji 50:50, czyli połączyć ze sobą identyczną ilość wody i koncentratu. Pomocna w całej operacji może okazać się również tabela rozcieńczania koncentratu do chłodnic, którą można szybko odnaleźć np. w internecie. Mieszania można dokonać zarówno dolewając najpierw jedną, a potem drugą ciecz, jak i uprzednio mieszając je np. w osobnym pojemniku (np. wiadrze czy misce).

Zastosowanie samego koncentratu płynu do chłodnic

Użycie wyłącznie nierozcieńczonego koncentratu do chłodnic nie przyniesie żadnych korzyści, a wręcz może zaszkodzić, ponieważ potrafi on zamarznąć w temperaturach występujących zimą w Polsce (ok. -16°C). Dlatego też dolewanie zwykłej wody do koncentratu jest błędem, który może doprowadzić do zamarznięcia i rozsadzenia układu chłodzenia silnika. Podczas wymiany chłodziwa na koncentrat wymieszany z wodą destylowaną, należy pamiętać o późniejszym systematycznym uzupełnianiu obydwu tych składników. Używając zwykłej wody z kranu wpływamy na szybszy proces przegrzania silnika, a dolewając wyłącznie koncentrat płynu przeciw zamarzaniu do chłodnicy szybko pojawi się problem z osiągnięciem właściwej temperatury roboczej jednostki napędowej. Ponadto zwykła kranówka wywoła korozję całego układu i osadzanie się w nim kamienia.

Koncentrat do chłodnicy

Jaki koncentrat do chłodnicy wybrać? Gotowe płyny do chłodnic posiadają jednorodną strukturę, która umożliwia skuteczne chłodzenie jednostki napędowej i jednocześnie przeciwdziała powstawaniu tzw. korków wodnych (miejsca, w których koncentrat nie wymieszał się dokładnie z wodą). Wybierając koncentrat płynu do chłodnicy bardzo ważna jest proporcja mieszania tego preparatu preparat z wodą destylowaną. Należy o tym bezwzględnie pamiętać, ponieważ ma to bezpośredni wpływ na temperaturę zamarzania płynu (odpowiednia ilością wody pozwala na bezproblemową pracę układu chłodzenia nawet w temperaturze -35 stopni Celsjusza).

Wybierając pomiędzy płynem do chłodnic a koncentratem, zdecydowanie łatwiej jest zakupić gotowy produkt. Pozwoli to uniknąć problemów wynikających z błędnego zmieszania koncentratu i wody czy też z powstaniem niejednorodnej struktury płynu. Z takiej opcji powinny skorzystać szczególnie osoby, które nie mają zbyt dużego doświadczenia w tego typu aspektach motoryzacyjnych.

Zapraszamy do iParts.pl po płyn do chłodnic koncentrat w atrakcyjnej cenie rynkowej!

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze