Cewka zapłonowa to kolejny bardzo ważny element wchodzący w skład układu zapłonowego jednostek benzynowych. To dzięki niej powstaje ładunek elektryczny zmieniany z prądu o niskim napięciu w prąd o napięciu dochodzącym do 30 tys. woltów. Jednak cewka zapłonowa to również przyczyna ...
Audi A2 to samochód osobowy zaliczany do klasy aut miejskich (segment B), produkowany w latach 2000-2005. Było to najmniejsze wówczas auto w ofercie niemieckiego producenta, które nawiązywało swoją konstrukcją do modelu 50 produkowanego jeszcze w latach 1974-1978. Początki Audi A2 sięgają roku 1997, kiedy to podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie pokazano model koncepcyjny Audi AI2. Na bazie tego prototypu przygotowano wersję produkcyjną i już dwa lata później zaprezentowano ją na ...
Firma BERU powstała w 1912 roku. Założona została przez Juliusa Behr i Alberta Ruprecht. Produkty tej firmy w dosyć krótkim czasie zyskały sławę i do dzisiaj cieszą się zaufaniem kierowców na całym świecie. Obecnie Beru jest własnością amerykańskiego koncernu BorgWarner. W ofercie firmy znajdziemy szeroki wybór czujników, elementów układu zapłonowego silników benzynowych i wysokoprężnych, oświetlenie samochodowe oraz inne elementy elektroniki.
Jednym z czołowych produktów firmy Beru są cewki zapłonowe. Cewka zapłonowa to jeden z najważniejszych elementów instalacji zapłonowej. Dostarcza wymagane napięcie i energię zapłonową, potrzebną do wytworzenia iskry na świecy zapłonowej. W ofercie Beru znajdziemy cewki zapłonowe, dostosowane do różnych wariantów instalacji zapłonowych.
- Świecowe cewki zapłonowe – przeznaczone do montażu bezpośrednio na świecy zapłonowej. Charakteryzuje je odporność na temperatury i wysokiej jakości materiały wykorzystane do produkcji. Cewki te dostępne są – w zależności od typu pojazdu – z modułem elektronicznym lub bez modułu.
- Wtykowe cewki zapłonowe - przeznaczone do montażu bezpośrednio na świecy zapłonowej. Charakteryzuje je odporność na temperatury i wysokiej jakości materiały wykorzystane do produkcji. Cewki te dostępne są – w zależności od typu pojazdu – z wtykiem cewki zapłonowej z eliminacją zakłóceń lub bez wtyku i z modułem elektronicznym.
- Listry cewek zapłonowych – charakteryzuje je łatwy sposób montażu. Dostępne w technologii iskry pojedynczej lub podwójnej.
- Cewki blokowe – charakteryzuje je odporność na temperatury, statyczny rozdział wysokiego napięcia. Dostępne w technologii z podwójną iskrą i wbudowanym modułem elektronicznym do samochodów 4,5 i 6 cylindrowych oraz bez modułu.
- Cewki zapłonowe z pojedynczą iskrą – charakteryzuje je odporność na temperatury i wysoka jakość materiałów wykorzystanych do produkcji. Przeznaczone do samochodów z zapłonem tranzystorowym, dostępne z zamontowanym lub wbudowanym modułem elektroniczny.
- Kielichowe cewki zapłonowe – charakteryzuje je odporność na temperatury i obrotowy rozdział wysokiego napięcia. Dostępne dla samochodów starszych generacji z zapłonem akumulatorowym, sterowanym stykowo.
Cewki zapłonowe to wrażliwe elementy układu zapłonowego. Należy wybierać sprawdzonych producentów, dlatego nie ryzykuj – postaw na Beru.