Cewka zapłonowa to kolejny bardzo ważny element wchodzący w skład układu zapłonowego jednostek benzynowych. To dzięki niej powstaje ładunek elektryczny zmieniany z prądu o niskim napięciu w prąd o napięciu dochodzącym do 30 tys. woltów. Jednak cewka zapłonowa to również przyczyna ...
Audi A3 to doskonale znany każdemu kompaktowy model tego niemieckiego producenta. Historia tego popularnego modelu rozpoczęła się w 1996 roku, kiedy to do produkcji weszła pierwsza odmiana tego modelu. Występowała ona pod oznaczeniem 8L i produkowana była do 2003 roku. Samochód był zbudowany w oparciu o te same podzespoły i silniki co VW Golf IV oraz Seat Leon. Stanowiło konkurencję dla Renault Megane, Peugeot 307, Fiata Punto czy Brava, a także Skody Fabii. Dzięki swojej ...
Firma BERU powstała w 1912 roku. Założona została przez Juliusa Behr i Alberta Ruprecht. Produkty tej firmy w dosyć krótkim czasie zyskały sławę i do dzisiaj cieszą się zaufaniem kierowców na całym świecie. Obecnie Beru jest własnością amerykańskiego koncernu BorgWarner. W ofercie firmy znajdziemy szeroki wybór czujników, elementów układu zapłonowego silników benzynowych i wysokoprężnych, oświetlenie samochodowe oraz inne elementy elektroniki.
Jednym z czołowych produktów firmy Beru są cewki zapłonowe. Cewka zapłonowa to jeden z najważniejszych elementów instalacji zapłonowej. Dostarcza wymagane napięcie i energię zapłonową, potrzebną do wytworzenia iskry na świecy zapłonowej. W ofercie Beru znajdziemy cewki zapłonowe, dostosowane do różnych wariantów instalacji zapłonowych.
- Świecowe cewki zapłonowe – przeznaczone do montażu bezpośrednio na świecy zapłonowej. Charakteryzuje je odporność na temperatury i wysokiej jakości materiały wykorzystane do produkcji. Cewki te dostępne są – w zależności od typu pojazdu – z modułem elektronicznym lub bez modułu.
- Wtykowe cewki zapłonowe - przeznaczone do montażu bezpośrednio na świecy zapłonowej. Charakteryzuje je odporność na temperatury i wysokiej jakości materiały wykorzystane do produkcji. Cewki te dostępne są – w zależności od typu pojazdu – z wtykiem cewki zapłonowej z eliminacją zakłóceń lub bez wtyku i z modułem elektronicznym.
- Listry cewek zapłonowych – charakteryzuje je łatwy sposób montażu. Dostępne w technologii iskry pojedynczej lub podwójnej.
- Cewki blokowe – charakteryzuje je odporność na temperatury, statyczny rozdział wysokiego napięcia. Dostępne w technologii z podwójną iskrą i wbudowanym modułem elektronicznym do samochodów 4,5 i 6 cylindrowych oraz bez modułu.
- Cewki zapłonowe z pojedynczą iskrą – charakteryzuje je odporność na temperatury i wysoka jakość materiałów wykorzystanych do produkcji. Przeznaczone do samochodów z zapłonem tranzystorowym, dostępne z zamontowanym lub wbudowanym modułem elektroniczny.
- Kielichowe cewki zapłonowe – charakteryzuje je odporność na temperatury i obrotowy rozdział wysokiego napięcia. Dostępne dla samochodów starszych generacji z zapłonem akumulatorowym, sterowanym stykowo.
Cewki zapłonowe to wrażliwe elementy układu zapłonowego. Należy wybierać sprawdzonych producentów, dlatego nie ryzykuj – postaw na Beru.