Samochód to więcej niż tylko środek transportu to skomplikowana maszyna wymagająca regularnej troski i uwagi, aby zachować swoją wydajność, bezpieczeństwo i sprawność. Jednym z kluczowych elementów, który zapewnia długotrwałą wydolność tego pojazdu, jest system smarowania silnika, a w jego centrum znajduje się filtr oleju.
Filtr oleju to ...
Model 605 to pojazd osobowy klasy wyższej-średniej, należący do segmentu E, produkowany w latach 1989-1999. 605-tka miała zrekompensować niewypał, jakim okazał się poprzednik – model 604. Niestety i tym razem przedstawiciele francuskiej marki musieli obejść się smakiem. Choć zaprojektowany przez biuro Pininfarina, to nie podbił rynku aut luksusowych. Według wielu był zbyt podobny do modelu 405. Mnogość usterek stawia przed użytkownikiem wiele dylematów. Samochód znalazł jedynie ...
Marka Knecht od wielu lat należy do rodziny marek Mahle. Początki firmy Mahle sięgają lat 20 ubiegłego wieku, gdy dwaj bracia rozpoczęli produkcję tłoków silnikowych z lekkich stopów metali. Wyroby ich błyskawicznie podbiły rynek motoryzacyjny. Z czasem oferta firmy rozszerzona została o kolejne produkty, w tym między innymi filtry oleju, powietrza, paliwa oraz kabinowe. Obecnie części samochodowe tej firmy wykorzystywane są jako elementy fabrycznego wyposażenia samochodów wielu marek amerykańskich, azjatyckich i europejskich.
Doświadczenie i profesjonalizm sprawiły, że marka Knecht stała się jednym z wiodących dostawców filtrów oleju na świecie. Optymalne funkcjonowanie filtrów jest bardzo ważną kwestią. Efektywna praca silnika oraz prawidłowe spalanie wymaga dobrej filtracji oleju. Filtry oleju Knecht pozwalają skutecznie utrzymać czystość oleju, zapewniając prawidłowe funkcjonowanie silnika oraz wzrost żywotności pozostałych jego komponentów. Filtry Knecht oczyszczają olej z brudu, cząstek stałych i innych zanieczyszczeń.
W momencie zatkania filtra otwiera się zawór bezpieczeństwa w celu podtrzymywania smarowania silnika. Olej jej wówczas niedostatecznie przefiltrowany, co powoduje szybsze zużycie części silnika na skutek wzrostu tarcia. Nieprawidłowe i za długie użytkowanie filtrów powodować może spadek wydajności silnika oraz wzrost zużycia paliwa. Chcąc tego uniknąć pamiętajmy, że tylko czysty olej dociera do układu smarowania, prawidłowo go zabezpieczając przed rozruchem i pracą „na sucho”. Dla prawidłowej ochrony silnika należy ściśle przestrzegać zatem zaleceń producenta oraz okresów wymiany filtrów i oleju. Czynności te powinny być wykonywane równocześnie.
Wymiana filtra Knecht może przebiegać na dwa sposoby:
Wkłady do filtrów olejowych OX i OX Eco - pozwalają na wymianę jedynie wkładu filtracyjnego. Rozwiązanie to uznawane jest za tańsze i bardziej ekologiczne, ze względu na oszczędność materiałów potrzebnych do produkcji. Dodatkowo wersja Eco nie zawiera metali, dlatego też może być poddana utylizacji.
Hydrauliczne filtry puszkowe z wkładem filtracyjnym – to elementy podlegające całościowej wymianie. Oznacza to, że nie wystarczy wymienić jedynie wkładu filtracyjnego, a cały filtr puszkowy. Puszki filtrów Knecht wykonane są z odpornych na wysokie ciśnienie (nawet do 40 barów) ścianek o zwiększonej grubości. Filtry te odporne są na działanie zmodyfikowanych olejów hydraulicznych.