Hamulec bębnowy, czyli hamulec dwuszczękowy wewnętrzny, to hamulec cierny segmentowy, w którym proces hamowania odbywa się na skutek tarcia wewnętrznej powierzchni obracającego się razem z wałem bębna hamulcowego z powierzchnią znajdujących się wewnątrz bębna nieobracających się szczęk, pokrytych dodatkowo okładziną cierną. Hamulec bębnowy to nadal jedno z najtańszych rozwiązań dostępnych na rynku, charakteryzujące się dodatkowo długimi przebiegami, nawet do ...
Druga połowa XX wieku to zdecydowany rozkwit motoryzacji. Na rynku pojawiały się zupełnie nowe modele samochodów osobowych, które szybko zyskiwały na popularności. Coraz większa ilość producentów oraz modeli sprawiła, że zdecydowanie wzrosła ich dostępność dla społeczeństwa. Był to więc przełomowy czas, kiedy niemalże każdy mógł sobie pozwolić na własny samochód. W tamtym okresie królowały małe modele, które dysponowały niewielkimi silnikami, przez co koszty ich eksploatacji były minimalne. ...