Zgodnie z prawem, pojazdy wielośladowe muszą być wyposażone w dwa niezależne od siebie systemy hamulcowe, a więc hamulec roboczy oraz hamulec postojowy (ręczny). Hamulec ten został nazwany „ręcznym” z uwagi na fakt, iż był on uruchamiany poprzez zaciągnięcie konkretnej za pomocą dłoni dźwigni w samochodzie. Bywały również auta, w których hamulec postojowy był uruchamiany nogą. Obecnie w najnowszych modelach aut wielu marek te czynności zostały zastąpione elektronicznym ...
Zadaniem aut sportowych jest rozbudzanie emocji wśród kierowców oraz dostarczanie im wielu niespotykanych wrażeń podczas jazdy. Często segment ten kojarzony jest z bardzo drogimi modelami, na które mogą pozwolić sobie wyłącznie najbogatsi. W ostatnich latach wiele marek postanowiło stworzyć ciekawe opcje dla tych, którzy nie posiadają aż tak zasobnego portfela, a jednocześnie oczekują od auta znacznie więcej niż przeciętny kierowca. Doskonałym przykładem takiego auta może być Hyundai ...