Zgodnie z prawem, pojazdy wielośladowe muszą być wyposażone w dwa niezależne od siebie systemy hamulcowe, a więc hamulec roboczy oraz hamulec postojowy (ręczny). Hamulec ten został nazwany „ręcznym” z uwagi na fakt, iż był on uruchamiany poprzez zaciągnięcie konkretnej za pomocą dłoni dźwigni w samochodzie. Bywały również auta, w których hamulec postojowy był uruchamiany nogą. Obecnie w najnowszych modelach aut wielu marek te czynności zostały zastąpione elektronicznym ...
W nomenklaturze Mercedesa klasa C stała się serią pojazdów klasyfikowanych w segmencie D, czyli w grupie premium, klasie średniej aut osobowych. Samochody z autosegmentu D stanowią swoisty kompromis pomiędzy chęcią ograniczenia rozmiarów pojazdu a utrzymaniem odpowiednio wysokiego komfortu i mocy silnika. Dzięki takiemu połączeniu cech, Mercedes klasy C aż do 1997 roku (do dnia premiery pierwszego modelu Mercedesa klasy A) był najtańszym i najmniejszym autem tej marki, zapewniającym jednak ...