Zgodnie z prawem, pojazdy wielośladowe muszą być wyposażone w dwa niezależne od siebie systemy hamulcowe, a więc hamulec roboczy oraz hamulec postojowy (ręczny). Hamulec ten został nazwany „ręcznym” z uwagi na fakt, iż był on uruchamiany poprzez zaciągnięcie konkretnej za pomocą dłoni dźwigni w samochodzie. Bywały również auta, w których hamulec postojowy był uruchamiany nogą. Obecnie w najnowszych modelach aut wielu marek te czynności zostały zastąpione elektronicznym ...
W historii motoryzacji można znaleźć wiele bardzo ciekawych modeli, które nigdy nie odniosły dużego sukcesu sprzedażowego. Często zdarza się jednak, że po dłuższym czasie wspominamy je z bardzo dużym zainteresowaniem i sentymentem. Doskonałym przykładem takiego samochodu może być Mercedes Klasy R o oznaczeniu W251.
Klasa R stanowiła połączenie cech aut segmentu VAN, crossover, a także luksusowych limuzyn, co w jej czasach było raczej rzadko spotykanym zabiegiem. ...