Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Model zaliczany do segmentu B, produkowany w latach 2006-2012. Podobnie do swego poprzednika stał się jednym z najlepiej sprzedających się aut w swojej klasie. Samochód pojawił się na rynku jako 3- i 5-drzwiowy hatchback. W tym samym roku zaprezentowano także dwa modele studyjne: 207 Rcup i 207 epure. W 2007 roku do gamy modeli 207-ki dołączył kolejny, 207 CC (coupĂ©-cabriolet), a rok później wersja kombi - 207 SW. 207-ka była najczęściej ...