Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Czwarta generacja modelu Vw Jetta została wprowadzona do sprzedaży w Europie, Ameryce Południowej i Chinach latem 1998 roku. Na większości rynków samochód oferowany był pod nową nazwą Bora. Oryginalna nazwa Jetta została zachowana jedynie w Ameryce Północnej i Afryce Południowej, gdzie samochód cieszył się największą popularnością. Stylistycznie i technicznie spokrewnione z VW Golfem i Passatem, Jetta IV/Bora były pierwszymi pojazdami w rodzinie dostępnymi także jako kombi. ...