Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Myśląc o dużych, luksusowych limuzynach klasy premium oferowanych przez niemieckich producentów, z pewnością możemy mieć na myśli flagowe modele Mercedesa, Audi czy Porsche. Warto jednak pamiętać o innym, równie ciekawym i luksusowym co wcześniej wymienione, lecz zdecydowanie niedocenionym modelu, który przez wiele lat znajdował się w ofercie Volkswagena. Mowa tutaj oczywiście o VW Phaeton.
Volkswagen Phaeton był produkowany w latach od 2002, do ...