Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Volkswagen Scirocco II to druga generacja sportowego samochodu kompaktowego, która produkowana była w latach 1981-1992. To 3-drzwiowe coupe wyróżnia się bardzo sportową i dynamiczną stylistyką, jednocześnie dobrze wpasowuje się w charakter motoryzacji okresu, w którym powstało. Samochód bazuje konstrukcyjnie na rozwiązaniach oferowanych przez VW Golfa. Również wiele części Volkswagen Scirocco II współdzieli z tym modelem auta. Pojazd cechuje się jednak dużo ...