Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Audi A3 to samochód osobowy zaliczany do niższej klasy średniej, a więc segmentu C grupy premium. Druga generacja A3 pojawiła się na rynku w 2003 roku z oznaczeniem 8P i była produkowana do 2013 roku. Samochód zbudowano na zupełnie nowej płycie podłogowej PQ35, pochodzącej od koncernu Volkswagena. Projektem stylistycznym nowej odsłony Audi A3 zajął się Gary Telaak. W pierwszych latach produkcji samochód był dostępny wyłącznie w wersji 3-drzwiowej. W 2004 roku wprowadzono do oferty również ...