Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Produkcję Seata Leona rozpoczęto w roku 1999. Pierwsza generacja tego modelu w rzeczywistości stanowiła sportową odmianę Seata Toledo oferowaną w wersji nadwoziowej typu hatchback. Ten sportowy styl stał się wyróżnikiem całej hiszpańskiej marki należącej już wówczas do niemieckiego koncernu Volkswagen AG, a przede wszystkim samego modelu Leon. Volkswagen, mając w swoim portfolio mnóstwo klasycznych modeli stworzonych z myślą o odbiorcach szukających solidnego, niezwodnego, ale i niezbyt ...