Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Volkswagen Golf III to samochód niemieckiego koncernu Volkswagen, który trafił do sprzedaży w 1991 roku. Jest to trzecia generacja Golfa, która w porównaniu do poprzedniej wersji sylwetka „trójki” jest bardziej opływowa, poprzez rezygnację z kwadratowych kształtów. Golf III był dostępny w różnych wersjach nadwoziowych. Do wyboru był 3- lub 5-drzwiowy hatchback, kabriolet (1e7) i kombi (Variant (1h5), który produkowany był dwa lata dłużej niż hatchback (do 1999 roku). Na ...