Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Model należący do segmentu D klasy średniej. Lata produkcji przypadają na 2004-2010. Następca bardzo popularnego Peugeota 406. Dość szybko dorównał swojemu poprzednikowi, zdobywając silną pozycję na rynku motoryzacyjnym i stając się jednym z najchętniej kupowanych modeli w swojej klasie w Europie. 407 zdobył wiele nagród m.in. wygrana w plebiscycie Auto Bild. W 2008 roku wprowadzono kilka zmian, jednak face lifting pojazdu nie był na tyle drastyczny, by zmiany rzucały się w ...