Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Druga generacja jednego z najbardziej kultowych oraz popularnych modeli Forda, czyli Mondeo zadebiutowała na rynku w 1996 roku. Jej produkcja była prowadzona aż do 2000 roku. Mondeo II odniosło bardzo duży sukces w Europie oraz w Stanach Zjednoczonych. W USA ten sam samochód oferowany był pod nazwą Ford Contour oraz Mercury Mystique. Mondeo drugiej generacji występowało w trzech wersjach nadwozia. Było to kombi, hatchback oraz sedan. Jeśli ...
Powiązania: