Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Mercedes-Benz klasy A to samochód osobowy klasy aut miejskich (segment C), a następnie klasy kompaktowej produkowany od 1997 roku. W klasie kompaktów samochód zadebiutował dopiero za sprawą 3-generacji klasy A, która pojawiła się na rynku w 2012 roku. Od 2018 roku produkowana jest czwarta generacja tego modelu.
Wcześniejsze modele W168 i W169 posiadały nadwozie kompaktowych minivanów i zostały sklasyfikowane w segmencie B. Klasa A była pierwszym samochodem koncernu Mercedes-Benz w ...