Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Produkcja Mercedesa klasy C (W202) rozpoczęła się w 1993 roku. Niemieckie auto dostępne było również w wersji kombi (S202) od 1996 roku. Poprzednikiem W202 był bardzo popularny wówczas model W201. W 1995 roku oraz dwa lata później (1997) samochód został poddany liftingowi, zmodernizowana wersja była nieco większa.
Mercedes C W202 miał dosyć łagodne kształty, jego sylwetka była smuklejsza i bardziej elegancka. W wersji poliftingowej pojawiły się nowe ...