Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Outlander II generacji pojawił się na rynku w 2006 roku. Był on następcą pierwszej generacji, która zadebiutowała w 2001. Model ten był odpowiedzią Mitsubishi na rosnące zapotrzebowanie kierowców na samochody klasy SUV. Stylistyka mocno nawiązywała do topowego wówczas modelu, czyli Lancer EVO. Odważna jak na samochód tej klasy stylistyka od początku zwracała na siebie uwagę i wyróżniała się na tle konkurencji. Outlander to jedno z najlepiej sprzedających się aut w gamie ...