Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Era popularności segmentu SUV oraz crossover rozpoczęła się na początku XXI wieku. Nie oznacza to jednak, że wcześniej na rynku nie pojawiały się bardzo interesujące modele, które z perspektywy czasu, możemy określić jako protoplastów tej grupy pojazdów. Samochody łączące w sobie cechy i walory terenowe oraz komfort i luksus we wnętrzu cieszą się obecnie dużą popularnością. Bogactwo modeli na rynku sprawia, że trudno zdecydować się na ten jeden model lub tą jedną wersję. 20 lat temu sytuacja ...