Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Samochód został zaprojektowany przez francuskie biuro Pininfarina. To model samochodu osobowego klasy średniej, dostępny jako sedan i kombi z napędem na przednie lub cztery koła. Jego produkcja ruszyła w 1987 roku i na obrzeżach Francji trwa do dziś. Warto wspomnieć, że samochód jest dostępny w wersji przystosowanej do ruchu prawostronnego jak i lewostronnego.
Model 405 to samochód bardzo popularny. Od debiutu upłynęło wiele lat, a samochód jest nadal ...