Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Peugeot 508 to model, który miał pogodzić fanów modelu 407 i 607. Natomiast Peugeot 508 SW to wersja kombi tego modelu. Peugeot 508 SW I, czyli pierwsza generacja modelu, pojawił się w produkcji w 2010 roku. Części Peugeot 508 SW I to podzespoły w pewnym stopniu bazujące na elementach wykorzystanych we wspomnianych modelach. Natomiast jeśli chodzi o podwozie, auto części Peugeot 508 SW I to w głównej mierze elementy z Citroena C5, ponieważ auto powstało na ...