Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Suzuki Splash to pojazd zaliczany do aut segmentu A, czyli najmniejszych pojazdów dostępnych na rynku. Części Suzuki Splash zaczęto łączyć w roku 2008. Produkcję oficjalnie zamknięto w 2014 roku, jednak w Indiach trwała jeszcze przez 2 lata. Samochód był oferowany pod różnymi nazwami.
Auto części Suzuki Splash EX montowano we współpracy Suzuki z Oplem. Dlatego też na rynku europejskim pojazd występował również pod nazwą Opel Agila. W rzeczywistości jednak pomiędzy ...