Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Kompaktowy samochód osobowy niższej klasy średniej należący do segmentu C, produkowany w latach 1993-2003. Przedstawicielom francuskiej marki zależało na powtórzeniu sukcesu fetowanego dzięki bardzo popularnej 205-ce, dlatego projekt modelu 306 ponownie trafił w ręce firmy Pininfarina. Samochód sprzedawał się całkiem nieźle, choć nie był w stanie zagrozić liderom rynku.
W marcu 1993 roku w ofercie francuskiej marki pojawiła się pierwsza generacja modelu 306 – 5-drzwiowa ...