Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Citroen C3 pierwszej generacji to niewielkich rozmiarów auto miejskie, które dzięki nadwoziu posiadającemu pięcioro drzwi nadawało się również do krótkich podróży z całą rodziną. Niemalże bliźniaczym modelem było C2, jednak jego charakter oraz zastosowane rozwiązania sprawiały, że był on dedykowany w znacznym stopniu dla młodzieży. Produkcja C3 pierwszej generacji wystartowała w 2002 roku i trwała aż do 2010. Pierwsza generacja Citroena C3 zaprojektowana ...