Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Citroën Xsara z oznaczeniem N1 to popularny model zaliczany do aut klas kompaktowych. Części do Citroen Xsara pojawiły się w 1997 roku, a zakończenie produkcji nastąpiło w 2006. Pomimo sukcesu modelu, nie zdecydowano się na stworzenie kolejnej wersji. Xsara została zastąpiona przez Citroen C4. Warto przy tym zaznaczyć, że do produkcji nowszego modelu wykorzystano sporo części Xsara.
Xsara (N1) jest dostępna w trzech wariantach nadwozia: 3-drzwiowe coupé, 5-drzwiowy ...