Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Mercedes Sprinter 906 to druga generacja samochodu dostawczego niemieckiego koncernu zaprezentowana w 2006 roku na targach RAI Amsterdam. Bliźniaczym odpowiednikiem nowego Sprintera jest VW Crafter.
W porównaniu do porzedniej generacji, nowy Sprinter jest dłuższy, wyższy oraz szerszy, a jego pojemność ładunkowa to 7,5 m³. Oprócz trzech wersji nadwoziowych znanych z poprzednika, pojawiła się również czwarta z wydłużonym tylnym zwisem, dzięki czemu zyskano kolejne ...
Powiązania: