Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Seat Toledo drugiej generacji należał do tej samej rodziny co Leon I, Golf IV, Audi A3 czy Skoda Octavia. Wszystkie te samochody powstały na tej samej płycie podłogowej oraz dzieliły między sobą szereg rozwiązań technicznych oraz silniki. Auto podobnie jak jego koledzy z innymi znaczkami cechowało się niezawodnością i wytrzymałością. Dzięki temu stał się on ikoną motoryzacji, a wiele modeli Toledo II do dzisiaj jeździ i cieszy swoich użytkowników. Auto pojawiło się na rynku ...