Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Volvo V50 jest autem klasyfikowanym w autosegmencie C, czyli w niższej klasie średniej (zwanej również kompaktową), w grupie premium. Ten szwedzki samochód stanowi wersję kombi modelu S40 produkowanego w latach 1995-2004.
Podstawę konstrukcji modelu V50 stanowiła płyta podłogowa zaprojektowana i produkowana przez koncern Ford Motor Company o fabrycznym oznaczeniu P1. Tej samej płyty użyto również do konstrukcji innych samochodów tej klasy, w tym między innymi do ...