Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Patrząc na nazwę tego modelu Citroena, można zadać sobie pytanie, co ma wspólnego nazwisko hiszpańskiego artysty Pabla Picassa z francuskim, rodzinnym vanem? Otóż, założeniem projektantów samochodu było stylistyczne stworzenie bryły oraz wnętrza auta na wzór dzieł artysty, czyli miały szokować. Czy im się to udało? Trudno powiedzieć. Na pewno Citroen Xsara Picasso był w czasie swojego debiutu samochodem nietuzinkowym.
Citroen Xsara Picasso to samochód osobowy ...