Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Druga połowa XX wieku to zdecydowany rozkwit motoryzacji. Na rynku pojawiały się zupełnie nowe modele samochodów osobowych, które szybko zyskiwały na popularności. Coraz większa ilość producentów oraz modeli sprawiła, że zdecydowanie wzrosła ich dostępność dla społeczeństwa. Był to więc przełomowy czas, kiedy niemalże każdy mógł sobie pozwolić na własny samochód. W tamtym okresie królowały małe modele, które dysponowały niewielkimi silnikami, przez co koszty ich eksploatacji były minimalne. ...